Stejně jako písmena fontu, také výplně v grafickém režimu se definují pomocí jediného čtverečku 8x8 pixelů, který se při použití naskládá jako dlaždice na celou oblast, kterou vyplňujeme. Načrtneme si tabulku 8x8 polí a vybarvíme ta pole, kde se má pixel vysvítit:
Každý řádek této tabulky teď budeme považovat za binární číslo zabírající 8 bitů (tedy 8 polí v jednom řádku). Tam, kde je pole vyplněné, bude číslice 1, jinde číslice 0.
Jednotlivé sloupce si označíme hodnotami
20,
21,
22, ...
27 (od konce). Každý z řádků převedeme z binární formy (posloupnosti číslic 0 a 1) na desítkové číslo:
|
|
Výsledný vzor tedy bude definován posloupností čísel (33, 2, 68, 2, 33, 2, 4, 0), hexadecimálně ($21, $02, $44, $02, $21, $02, $04, $00).
Další vzor:
|
|
Výsledná posloupnost je (1, 3, 7, 15, 31, 63, 127, 255), hexadecimálně ($01, $03, $07, $0F, $1F, $3F, $7F, $FF).
Pokud zvolíme modrou barvu, oblast vyplněná těmito dvěma vzory bude vypadat takto: